• Fri frakt över 600 kr. og fri retur*
  • Leveranstid: 3-4 dagar
  • Stort urval: D-K kupa

Allmänna villkor

KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR, 01.09.2015


Allmänt
www.Lace.se ägs och drivs av LACE A/S, CVR-nr. DK30693248 (fortsättninsgvis kallad "LACE"), Fjordvejen 116 E, 6340 Kruså, Danmark, +45 70 21 10 84, service@lace.se
Dessa köp- och leveransvillkor gäller vid köp av varor på www.Lace.se och leverans till Sverige
om inte annat uttryckligen överenskommits.


Beställning och betalning
www.Lace.se har öppet dygnet runt så du kan handla när som helst precis när du vill. Det kan dock ske, att butiken stängs för underhåll. Du kan endast lägger en beställning, när nätbutiken har öppet och när den är tillgänglig.
För att kunna handla på
www.Lace.se måste du vara 18 år gammal och har ett giltigt betalkort som vi accepterar. Om du ännu inte har fyllt 18, kan du ändå köpa varor i vår nätbutik om du har fått din vårdnadshavarens samtycke eller på annat sätt har laglig rätt att ingå köpeavtal.
Du väljer de varor du vill köpa och lägger dem i "varukorgen". Du kan fram till själva beställningstillfället d.v.s. tidpunkten där beställningen skickas ändra innehållet i varukorgen
och du kan hela tiden kontrollera innehållet och priset på varorna. Eventuella extrakostnader för t.ex. frakt och avgifter för betalkort visas precis innan du ska betala. Översikten över avgifter hittar du här: http://www.lace.se/page/delivery-time
Når du är klar för att lägga beställningen, klicka på "varukorgen", där fyller du sedan i ditt namn, adress, e-postadress, tlf.nr. och du väljer betalningssätt och leveranssätt.
Du kan ändra innehållet i varukorgen hela tiden fram till steget där du bekräftar köpet via knappen "beställa och betala ". Sedan går din beställning vidare till oss på
www.Lace.se.


Bekräftelse av inkommen order och orderbekräftelse
När du har beställt en vara hos oss, får du en orderbekräftelse där vi bekräftar att din beställning har tagits emot..


14 dagars ångerrätt
När du handlar på nätet och hos www.Lace.se tillämpas 14 dagars ångerrätt. Har du ångrat dig kan du meddela oss inom 14 dagar från dagen du har tagit emot varan, att du vill återkalla köpet och sedan ska du returnera varan till oss.
Fristen för ångerätten
löper från den dag du tagit emot varan. Om fristen löper ut på en allmän helgdag, en lördag, nationaldagen, julafton eller nyårsafton förlängs tidsfristen till följande arbetsdag.
När det gäller flera beställda varor i en order som levereras separat, eller en produkt som levereras i flera delar, löper ångerrättsfristen från mottagandet av den sista varan eller delen.

Efter mottagande av varan bör varan undersökas. Kolla om du har fått rätt vara. Varan bör hanteras på ett lämpligt sätt, så att du kan fastställa vilken typ av vara det handlar om. Varans egenskaper ska kontrolleras samt hur den fungerar. Det är precis som du skulle göra, om du provade eller testade varan i vår fysiska butik.
Vill du utnyttja ångerrätten och häva köpeavtalet, var god skicka din begäran om återköp skriftligen till oss inom fristen av 14 dagar efter mottagandet av varan. Du kan gärna använda denna standardmall för återkallelse av köp
http://www.lace.se/page/withdrawal om du ångrar köpet och vill skicka tillbaka varan till oss.

Returetikett för gratis retur finns bifogad i din försändelse vid leverans. Retursändningen lämnas in på Postnords inlämningsställe.




Returhantering
Om du har ångrat ditt köp ska varan returneras till:
LACE, Postbox 3, 6330 Padborg, Danmark
Vid retur
bör du se till att varan är ordentligt förpackad. Det är du som kund som har ansvar för paketet /varan/-orna tills vi får det/den/dem. Spara därför postens kvitto och alla spårningsnummer.


VIKTIGT!
Vi förväntar oss att du skickar tillbaka varan så snart som möjligt efter att du har meddelat oss din begäran om återköp. Varan ska returneras inom 14 dagar från dagen du har tagit emot varan.
OBS! Vi tar inte emot och godkänner inte paket som skickats mot postförskott.



Dokumentation av ditt köp och retursedel
Vi ber dig att fylla i det bifogade returformulär du hittar i paketet du har fått från oss.


Återbetalning


När vi tar emot varan, kontrolleras varan först och sedan återbetalar vi beloppet du hade betalat till oss när du avslutade köpet.
Beloppet
återbetalas på samma sätt som du ursprungligen betalade din beställning med. Betalade du t.ex. med kort så ska vi återbetala pengarna på ditt kort.

OBS! Notera:
Det kan dock hända att du inte får precis hela köpesumman tillbaka eller att du inte får någonting tillbaka. Detta händer om varan försämras på grund av

* att du faktiskt har tagit varan i bruk,
* att
den har skadats medan du var ansvarig för den,
*
att du har använt/hanterat varan på annat sätt än som var nödvändigt för att göra det möjligt för dig att avgöra vilken typ av vara det handlar om, för att kontrollera varans egenskaper och hur den fungerar,
* att
du inte har följt undantagen från ångerrätten resp. återköp eller begränsningar då ångerrätten inte gäller i samband med försegling, produkttyp, etc.

* att varan i fråga inte har alla de ursprungliga märklapparna och etiketterna kvar.




Reklamation - Om det är något fel med varan
Ditt köp täcks av konsumentköplagen och det inkluderar att du som konsument har rättigheter vid felaktig vara eller fel på vara. Det betyder att du antingen kan få den felaktiga varan reparerad, utbytt eller att du får tillbaka pengarna eller rabatt på priset, beroende på felet och konkret reklamationsfall.

Givetvis krävs det att din reklamation är berättigad och att felet inte orsakats av felaktig användning av varan eller annat felaktigt bruk som kunde ha förstört eller skadad varan eller att varan har misskötts eller att den råkat ut för en olyckshändelse.

Meddela oss inom “skälig tid“ om du vill reklamera en vara.


Du ska lämna in ditt klagomål till oss inom "skälig tid" efter det att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader, något som rekommenderas, har det skett i rätt tid. Försök alltid reklamera så fort som möjligt.


Vill du reklamera en vara kontakta oss via e-post och skicka ett mejl till service@lace.se eller ring oss på +45 70211084.
Beroende på ditt reklamationsfall resp. den specifika situationen kommer du att få vidare instruktioner.

Varan ska skickas till:
LACE, Postbox 3, 6330 Padborg, Danmark


När du returnerar en vara, vänligen beskriv samtidigt så detaljerat som möjligt vad felet resp. problemet är.

Vid berättigat klagomål och godkänd reklamation återbetalas givetvis rimliga fraktkostnader. Är reklamationen berättigad så återbetalar vi naturligtvis också returportot. Annars måste du stå för alla kostnader för transport, inklusive våra fraktkostnader för att returnera produkten till dig efter vår granskning.

Tänk på att produkten alltid måste vara i passande och bra emballage och att du får ett kvitto för försändelsen. Glöm inte att du har ansvar för varan tills den kommer fram till oss. Spara därför alltid postens kvitto inkl. information om fraktkostnader och spårningsnummer.
OBS! Notera: Vi tar inte emot paket som skickats mot postförskott el.dyl.!




Personupgifter
Personuppgifter som ska lämnas in när du vill handla på www.Lace.se är:
* Namn
* Adress
* E-postadress
* Telefon/mobilnummer



Ovanstående persondata lagras med information om de varor du har köpt för fem år räknat från fakturadatum som informationen avser, se även danska Bokföringslagen § 10, och därefter ska dessa data raderas.

Har du skapat login för ett kundkonto hos oss så kommer dina personuppgifter och orderinformation inte tas bort om du inte ber oss göra det.

Dina personuppgifter och orderinformationer ska inte ges vidare och säljs inte till tredje part, förutom i samband med omstrukturering eller en fullständig eller partiell försäljning av bolaget.

Ett eventuellt utlämnande av dina personpppgifter i en sådan situation skulle dock endast ske i enlighet med den då gällande sekretesslagstiftningen.

Som kund har du rätt till att få tillgång till dina personuppgifter som finns registrerade hos oss och du har rätt till invändning mot en registrering enligt reglerna i personuppgiftslagen. I såll fall lämna in din begäran till LACE A/S och kontakta oss via e-post: service@lace.se



Cookies
Genom att använda www.Lace.se lämnar du ditt samtycke till att vi använder cookies. En cookie är en liten datafil som vi placerar på din dator för att hålla koll på vad som händer under ditt besök och för att känna igen din dator.

En cookie är inte ett program och innehåller inga virus.
Vill du läsa mer om cookies som används www.Lace.se och hur du ska ta bort cookies klicka på http://www.lace.se/page/cookie


Tillämplig lag och behörig domstol
Inköp av varor www.Lace.se lyder under dansk lag. Alla tvister avgörs av danska domstolar.

Europeiska kommissionen tillhandahåller en Online Dispute Resolution (ODR) plattform. Se följande länk - https://ec.europa.eu/odr.